Sunday, May 9, 2010

KEKASIH

KEKASIH?... what a meaning of this.. hehehe.. kadang2 aku pon tak tau same ade bermakne tak aku mengasihi orang.. hehe.. semua org ingin kan kebahagian termasuk jugak aku.. tapi aku ase aku tak sebahagia yg aku ingin kan.. aku da terlalu besabar untuk ini.. erm.. terlalu sgt aku bersaba.. itula kije aku ari2.. hahaha.. bersab dan bersaba.. aku tau aku nie tak la sehebat mane nak dibandingkan ngn sape2 pon.. aku cume bley berikan yg trmampu.. soal ke kacakan tu aku ase aku xlah sekacak yg di idam2kan oleh setiap orang.. aku sgt2 bersyukur atas pemberian tuhan terhadap aku.. aku ingt pesan arwah mak aku, hargai n hormatila setiap org yg kite kenal.. jgn memandang rendah pada mereka.. hehehe.. pagi nie aku pegi pusara mak aku.. mak... da hampir 15 tahun mak pegi.. mak la satu2 kekasih alang yg sgt alang syg.. sampai alang mati pon alang takkan putus2 doakan mak.. anak yg baek adalah anak yg sentiase mndoakan kedua ibu bapa nye.. mak.. alang sedih sgt2 mak.. huhu.. erm... kuatkan semangat.. itu je yg mampu aku wat untuk melangkah ari2 seterusnye.. inila aku.. bile aku dalam kesedihan pasti aku pegi pusara mak aku.. even die takde lgi tp kebaekan n kasih syg die ttp aku terasa.. ati aku kini hampir tertutup kmbali untuk menerima kekasih.. inila kali kedua aku di kecewakan ngn sikap org yg mybe di debabkan ngn tgkah laku aku sendiri.. tapi aku terima sume ini ngn ati yg terbuka.. mybe ade sebab kena aku di perlakukan sedemikian.. aku di tggalkan ngn tnpa nota.. same seperti dulu.. sekian lame aku menyemai bunga yg aku anggap akan aku jage ngn penuh kasih syg aku tp sume tu adela angan2 aku sahaje.. ari xkan cerah untuk selame2nye.. tapi aku xkan membenci.. aku akan memaafkan.. terima kasih kerana beri aku peluang untuk mencurahkan kasih sayang aku.. aku da yg yg terbaek.. maybe aku x terbaek lagi untuk kamu.. aku akan mulekan ngn sesuatu yg baru.. hehe.. mcmbiase la.. ari2 ku akan sendiri.. aku akan start mncari sesuatu yg bley wat aku lupe kan sume nie.. mmg susah aku nak lupekan sebab aku da mmberikan ati aku 100% n untuk men neutralize sume nie bkan mudah.. ngn solat juga aku dapat tenangkan ati aku nie.. aku terlalu sygkan die..erm.. skrang nie aku untuk pegi jauh.. aku ase xde ape lagi untuk aku duk di cinie, aku akan tggalkan tmpat nie ngn merantau ke tempat laen.. biarla kenangan aku di cinie sahaje.. terima kaseh atas segalenye.. walau pon sekejap tapi aku dpt ase disygi sepenuhnye.. terima kaseh sgt2.. aku xkan lupekan saat yg indah kite bersame.. menitik air mate aku kali ini adalah untuk yg terakhir bg atiku yg sedih ini.. aku perlu terus melangkah.. melangkah ke hadapan.. mak.. alang akan bersame mak satu ari nnti.. di situ alang xkan ase dikecewakan ngn sedih sebab alang ade bersame mak.. sekian saje untuk kali ini.. aku pon nak g kije.. kije yg akan merubah segala2nye untuk aku.. thankz for reading.. luv u all..


Puisi untuk Ibu

Pernah aku ditegur

Katanya untuk kebaikan

Pernah aku dimarah

Katanya membaiki kelemahan

Pernah aku diminta membantu

Katanya supaya aku pandai

Ibu…..

Pernah aku merajuk

Katanya aku manja

Pernah aku melawan

Katanya aku degil

Pernah aku menangis

Katanya aku lemah

Ibu…..

Setiap kali aku tersilap

Dia hukum aku dengan nasihat

Setiap kali aku kecewa

Dia bangun di malam sepi lalu bermunajat

Setiap kali aku dalam kesakitan

Dia ubati dengan penawar dan semangat

Dan

Bila aku mencapai kejayaan

Dia kata bersyukurlah pada Tuhan

Namun…..

Tidak pernah aku lihat air mata dukamu

Mengalir di pipimu

Begitu kuatnya dirimu….

Ibu….

Aku sayang padamu…..

Tuhanku….

Aku bermohon padaMu

Sejahterakanlah dia

Selamanya…..

No comments:

Post a Comment